i'm missing

Finns knappt finare ställen än Santa Barbara, men dessa ställen och grejer saknar jag lite lite... bara lite.. :p

sommarstället på Rörtången
Ben & Jerry's är sjukt gott men de är inte mycket som går upp mot en Daimglass!
Näset hos mormor och morfar
jag & brorsan vid Näset :)
älskade Surtesjön ;)
Göteborg!
längdskidor uppe på sjön

Cykeltur till Montecito

Idag tog jag och Gaby, som jag bor med, våra cyklar och cyklade till Montecito. Körde förbi utanför zooet och såg några giraffer, himla häftiga och vackra djur! Stannade till vid en strand i Montecito som låg längre bort än vad jag hade vart tidigare och det var riktigt fint och lugnt där, promenerade runt en stund och fotade lite. På vägen tillbaka stannade vi till i downtown Santa Barbara och åt på Epic bowl, supergod skål med granola, jordgubbar, banan, blåbär, acaibär, honung och joghurtblandning.

Gaby på stranden
en fin hund vi mötte längs stranden :)

Solvang

Igår åkte jag och Tobias en liten tur till Solvang som ligger ca 40 min härifrån. Åt wienerbröd (mums!), och kollade runt lite bland de små affärerna. Hitta en affär som sålde en massa svenskt godis och lite matvaror, man blir lika glad varje gång man ser svenska produkter här!
heaven ;)
folkdans mitt ute på gatan
körde förbi sjön Cachuma på tillbakavägen som vi stannade till vid och såg ut över

Powerwalk

Har gått på en hel del powerwalks senaste tiden. Superskönt verkligen, speciellt då man går längs stranden!
Idag gick jag en långpromenad bort förbi piren och idag var även söndagsmarknaden vid strandpromenaden igång, alltid kul att gå förbi och titta lite. :-)

Back on track!

Hejsan! Nu äntligen fick jag tummen ur att göra ett blogginlägg. Har haft fullt upp under hela jullovet och sedan startade skolan igen, andra terminen, så då blev det mycket annat att tänka på istället för att blogga. Men nu så.. Tänkte berätta kort vad jag gjorde under det långa lovet. :)

Mamma kom ju och hälsade på strax innan julafton, firade jul med familjen jag bor hos och även med Jensen-familjen. Mycket trevligt och en massa god mat hos båda. Därefter åkte jag och mamma en sväng till Los Angeles och gjorde lite turistsaker och sedan bar det iväg på en tre-dagarstur till Las Vegas och Grand Canyon. En riktigt häftig resa, kul att ha upplevt Las Vegas men det är inget ställe som jag skulle vilja tillbaka till tror jag. Grand Canyon var dock otroligt häftigt, så mäktig känsla att se ut över bergen och dalgången. Rekommenderas verkligen att åka dit!

Efter det var jag o mamma hemma ett tag i Santa Barbara och tog det lugnt och jag visade runt i stan. Vi åkte sen iväg på en minitur till Laguna Beach som jag så gärna ville se. Det var supermysig liten stad med fina stränder och en massa häftiga hus. Skulle lätt kunna bo där. ;)

Efter att mamma hade vart här i ca 2.5 veckor så kom pappa hit på besök. Mötte upp honom i LA och morgonen därpå flög vi över till Honolulu, Oahu i Hawaii. Där var vi i ca en vecka, solade, badade, gick längs stranden, hyrde bil och såg oss om runt ön. Helt underbart, vill tillbaka och gärna se någon av de andra öarna också.

När vi kom tillbaka gjorde vi ett kort stopp i Santa Barbara och sedan tog vi vår hyrbil och körde upp till San Francisco och var där ett par dagar, jättefin stad. Åkte cablecars, såg Golden Gatebron, Fisherman's Wharf, mm. Åkte också till Muir Woods och kollade där det fanns superhöga och tjocka träd, häftigt!

På vägen hem från SF körde vi kuststräckan tillbaka, Highway 1, men efter mer än halva vägen kom en skylt där det stod en skylt att vägen var avstängd... Hade vart ett stenras ner på en bro som nu var avstängd, så det var bara att vända och köra hela vägen upp igen eftersom man ej kunde svänga av vägen någonstans. 3 timmar gick till spillo men men, vi kom iallafall tillbaka till Santa Barbara och det var skönt det.

Efter den turen så gjorde vi bla en utflykt till härliga Laguna Beach, min andra gång, sedan så började skolan, min andra och sista termin på SB City College. Pappa var kvar under första veckan i skolan så att jag hann visa lite mer av staden.
Det var underbart att ha mamma och pappa på besök, bästa lovet ever. :)

mamma på skolgården :)
Laguna Beach<3
Waikiki Beach
tummen upp!
underbart att åka cab i Hawaii
Golden Gate bridge San Francisco
Muir woods, imponerande träd
Laguna Beach, one more time.. denna gång med pappa

Kommer nog fler inlägg med mer bilder från dessa resor! See you soon :)