Driving back to Santa Barbara

Körde tillbaka till Santa Barbara efter en helg i Los Angeles! Stannade till vid en strand i Malibu och fotade lite..

körde förbi söndagsmarknaden i Santa Barbara påväg hem
cool hund i bilen framför!
låg ett stort kryssningfartyg utanför kusten i SB

Venice Beach

Spenderade söndagsförmiddan i Venice Beach då Sara var här! Kul att se alla olika människor som hänger där och folk som skejtar mm!

Driving through Beverly Hills

På söndagen innan jag o Sara åkte tillbaka mot Santa Barbara körde vi en snabb sväng förbi Beverly Hills och sen stannade vi till i Venice beach och kollade runt. :)

Dinner at The Grove

På lördagseftermiddagen tog vi oss till The Grove som är ett jättemysigt utomhusshopping ställe i Los Angeles. Tog såklart med Sara till Cheesecake Factory och åt oss alldeles för mätta, haha men det var det värt.

efterrättsmenyn på Cheesecake factory!

Hollywood Walk of Fame

Efter vår hikingrunda i bergen gjorde vi oss iordning och promenerade upp till Hollywood Boulevard och Walk of Fame för att turista lite. Det pågick en röda mattan premiär så det var kul att se, fastän det inte var nån film som jag hade hört talas om. Rätt kul att gå runt i Hollywood och bara kolla på alla skumma människor som samlas där...

Sunset Boulevard där vi bodde

Hollywood

Red carpet premiär! filmen heter The Three Stooges, känner inte till de som är med i filmen och såg ingen spännande på mattan tyvärr... Men kul när det händer något event iaf!

Sara mötte en Star Wars figur haha

många nyfikna människor ;)

Hiking in Los Angeles

Jag och Sara startade lördagen med hotellets frukost och sen tog vi bilen en kort bit bort till Runyon Canyon för att hika, alltså vandra i bergen! Skönt sätt att starta dagen på och man fick en riktigt häftig utsikt över hela Los Angeles där uppifrån :)

finfin frukost haha, skippade dock muffinsarna..
love the palmtrees!
hikade i Runyon Canyon som ligger precis ovanför Hollywood i bergen, populärt ställe att motionera på i LA
tog oss ända upp till toppen av berget!
utsikter över en massa villor i bergen
framme på toppen!
Sara chillar på bänken
många hurtiga människor ute
jag ser ut över stan..

Roadtrip to LA

På fredagen hyrde vi en bil och åkte mot en weekend i Los Angeles, men först ett stopp på Camarillo outlet för lite shopping!

Vår Toyota :p
Highway 101
finns några filer att välja på på motorvägen...
utsikt över Los Angeles vid Mulholland Drive Outlook
Hollywoodskylten långt där borta i bergen

the Hollywood sign

hotellet på Sunset boulevard

Saras first day in USA

Igår åkte Sara hem till Sverige igen efter en vecka här i California. Har haft en himla bra vecka och hittat på en massa skoj och sett oss omkring. Hon kom fram till Santa Barbara onsdag runt 21-tiden efter många timmars flygning.

På torsdagen var jag guide och visade henne runt på skolområdet, stränderna, strandpromenaden och downtown så att hon fick se staden där jag bor. :)

Trött Sara efter många timmars flygning och även buss från LA till SB..
Sara på campus
jag vid sportarenan
West beach
ute på piren
Yogurtland såklart!
Mauiburgare på Kahlua grill

Happy Easter

Tack mamma och pappa för allt påskgodis ni skickade med Sara hit! Sjukt mycket och så gott! <3

Sara is coming to California!

Just nu är antagligen Sara på väg till Landvetter flygplats och om några timmar går planet mot USA och California! Ska bli så kul att träffas efter alla dessa månader. Kommer visa henne runt här i Santa Barbara och så har vi planerat in en tur till Los Angeles i helgen, kommer bli toppen! Så imorgon kväll(min tid) åker jag och hämtar upp henne från airbusen som stannar vid strandpromenaden i Santa Barbara! Så roligt, men overkligt! :D

Sommaren är på gång

Nu har skolan börjat igen efter en veckas Spring break. Har varit väldigt lugnt de första dagarna, igår måndag kollade vi klart en film(The Social Network) på första lektionen, sen så var min andra lektion inställd för läraren var sjuk.
Idag mötte jag upp Carro och vi gjorde våra uppgifter i Photoshop som vi gör varje vecka, skönt att ha det gjort!

I fredags tog jag och Tanja en sväng på stan och kollade runt lite, lunchade på ett ställe som heter Backyard bowls och de hade jättegoda skålar med frukt, bär, granola och smoothieblanding i, mmm.
Idag efter jag hade varit i skolan och handlat på Ralphs gick jag ner till parken och satte mig och läste i solen, så skönt!