A day downtown

På torsdagen var vi lediga, då tog vi oss ner på stan en liten sväng, shoppade, åt yoghurt-glass på Yoghurtland, lunchade på en dansk restaurang (Andersen's) där de hade smörrebröd och massa goda kakor och wienerbröd, själv tog jag en omelett med turkey och svamp, så gott! Här borta i USA-landet får man ju oftast stora portioner så det är inget konstigt att be om en matlåda för att ta med sig rester hem, så det gjorde vi alla fyra, himla smart så man slipper slänga mat!
jag på State street, shoppinggatan
State street
min lunch - omelett m kalkon o svamp, supergod!
Andersen's, dansk-inspirerad mat och bakverk
Åt glass på Yoghurtland, man fick välja smaker från typ tuber och ta så mycket man ville ha, sedan valde man toppings som frukt och browniebitar tex, därefter gick man till kassan och vägde sin bägare. Jätte smart, gott och inte speciellt dyrt heller!

Kommentarer
Postat av: Lena

Kul att du skriver så mycket. Den där glassbaren hade jag gärna besökt! :)

2011-08-13 @ 22:01:51
Postat av: Amanda W

sv: ja den var inte helt fel, önskar de hade den hemma i Gbg ;)

2011-08-17 @ 05:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0