check-in

Nu är här kväll i Santa Barbara. Vi spenderade kvällen med att ta en skön promenad längs med strandpromenaden in till huvudgatan där det blev en god och värmande hot chocolate. Det är riktigt kyligt på kvällarna när solen gått ner, behövs ibland faktiskt långbyxor och tjocktröja för att hålla värmen. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig i California!

 

Tidigare idag var vi på skolan för "check-in", skrev in sig och fyllde i en massa papper i International office. Därefter fick alla studenter göra ett engelska test på ca 2 timmar (både en kort essay och alternativ frågor), det var lite klurigt men tror det gick bra. Vet ej hur stor betydelse testet har eftersom man ej får poäng för det, men har antagligen med placeringen i kurser att göra...

 

Imorgon blir en lite längre dag på skolan, börjar redan 8.30 och slutar runt 14.30. Kommer få både frukost och lunch på skolan! Det blir tydligen en hel del information hela dagen, bäst att vara utsövd kan jag tänka mig.

 

my new school! ca 3 min från mitt boende till skolans drive way, sen tar det ca 15 min att ta sig runt på campus men det är bara bra att få promenera lite ;)
fontänen på campus
trappan som leder ner mot skolområdet
rumskompisar som fotar, framför är sportarenan och stranden
finns bänkar nere vid stranden som ser ut att vara sköna att sitta o plugga vid..
jag framför stranden
finns en massa fiskmåsar här, även pelikaner!
hamnen och strandpromenaden in mot centrum
varm choklad tog jag ikväll under vår kvällspromenad, jättegott!
mysig kvällsbelysning!
kvällsutsikt från vår ytterdörr

 

Nu ska jag strax sova, kommentera gärna om du läser bloggen, alltid kul att höra från er där hemma! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser ju urmysigt ut!

2011-08-10 @ 14:21:30
Postat av: Pia Jaktling

Hej Amanda!

Vad kul att läsa din blogg och få följa din spännande tid i California!

Santa Barbara ser jättefint ut, härligt med stranden och palmerna!

Det ser ut som du och dina roommates trivs tillsammans! Kram från Pia med familj

2011-08-11 @ 10:42:13
Postat av: Malin Ahlenius

Det ska bli kul att följa dig! Lycka till!

2011-08-11 @ 13:39:19
Postat av: Amanda W

SV: Pia- Kul att du följer bloggen! Santa Barbara är en riktigt mysig stad, mitt boende ligger väldigt nära skolan men man får promenera en bra bit för att komma till centrum, snart får vi busskort så då blir de lite lättare också. :) Kram till er!



Malin- Tack, kul att höra! Ha det så bra! :)

2011-08-11 @ 19:23:04
Postat av: Lena

Amanda det ser så himla härligt ut alltihop, kul med alla bilder. Idag var vi på Näset och firade mormor. Klart att vi pratade om dig och det kändes lite tomt det gjorde det. Ha det så gott nu gumman! <3

2011-08-11 @ 23:11:28
Postat av: Amanda W

SV: Tack, ja det är super mysigt här! Älskar miljön med alla palmer!

Åh hoppas ni hade det trevligt på Näset med släkten :) Ha det toppen du med, Kramar! <3

2011-08-12 @ 07:36:56
Postat av: Anonym

Vad fint det ser ut amanda! Hoppas att det går bra för dig på andra sidan havet :) //Rebecca D

2011-08-14 @ 20:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0