First days of college

Hej igen! Har haft fullt upp de senaste dagarna kan man lugnt säga. Skolan startade på riktigt i går (måndags) och jag har redan fått börja läsa i mina kursböcker...vill ju inte hamna efter i början.

 

Hade två lektioner igår eftermiddag; Consumer Selling Strategies och Intro to Marketing, verkar vara en himla bra och omtyckt lärare så det känns kul. Idag hade jag först kl 8 på morgonen International Marketing, därefter hade jag en "håltimma" enda fram till kl 18 på kvällen då jag hade Marketing Communications i tre timmar (slutade kl 21!). Läraren för dagens första lektion var rolig, hon hade mycket energi och gillade att ha party på lektionen som hon kallade det hehe. Den andra läraren idag verkade också bra, hon sa att hon var väldigt rättvis och hon verkar väldigt snäll och trevlig! Det var en lång dag, gillar egentligen inte att ha kvällslektion för man känner sig ganska seg efter att ha gått upp så tidigt på morgonen, kan säga att jag var rätt slut när jag kom hem från skolan nu ikväll! Men timmarna emellan mina kurser idag hann jag med att läsa lite, ligga vid poolen, laga mat, mm så på så sätt kan man vara rätt effektiv.. ;)

 

I alla kurser (classes som det kallas här i America) som jag har denna terminen har vi redan blivit indelade i grupper, kommer bli en himla massa gruppprojekt att hålla reda på.. men det ska bli spännande! Har på så sätt mött många nya människor vilket är roligt. Man är rätt blandade människor i grupperna så jag kommer vara i olika grupper med både amerikaner, norskar, vietnameser, svenskar, brasilianare, mm.

 

 

First day of college!
Fick home delivery av en bok jag beställt på Amazon.com, smidigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Plugga på nu Amanda. Det kommer att gå jättebra! Kram Mamma

2011-08-24 @ 08:14:44
Postat av: Lena

Det är så kul att läsa om dina dagar och att se alla bilder! Verkar helmysigt. Lycka till med studierna nu, no problemas I guess (:

2011-08-24 @ 15:56:30
Postat av: Amanda W

SV: Tack Lena och mamma, kul att ni gillar mina uppdateringar! :) Ska bli spännande nu när skolan har satt igång på riktigt, det kommer bli en hel del läsning och projekt!

2011-08-24 @ 20:18:30
URL: http://amandacalifornia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0