Orientation to College

Igår (måndag) hade vi vår första lektion på skolan, den heter Orientation to College och håller endast på fram till tors, den är till för oss internationella studenter så att vi ska lära oss om amerikanska skolsystemet och ta hänsyn till olika kulturer och kommunikation osv. Ganska intressant, men längtar mer tills mina riktiga kurser börjar (nästa vecka).. :)

 

Igår gick vi också och fixade Student ID, man fick ta ett foto och visa pass o lite papper sen tog det ett par minuter och kortet var färdigt, snabbt och lätt!
Köpte även Scantron papper på the Bookstore som man använder här då man gör tester och quiz, man fyller i a, b eller c, osv då det är flervalsfrågor.. lite annorlunda än hemma!

 

såhär ser en av de olika Scantron korten ut
jag på skolan
en häftig vägg på campus
café
jag o mina roomies Emma och Cattis!
lyxhus på toppen av berget ;)
mitt Student ID!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser ut som ett riktigt proffs leg ;)

2011-08-18 @ 22:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0